-20 % na Hvězdy měsíce: Vyzkoušejte pleťovou masku a pleťovou mlhu z kolekce Louka

Moje prodejna
T.G. Masaryka 38, Karlovy Vary

Náš příběh

MANUFAKTURA je dnes již tradiční kosmetickou značkou, spojenou s lokálními ingrediencemi, inspirací v historii, vysoce přírodním a kvalitním složením, krásnými vůněmi, designem od výtvarníků, udržitelností a spoustou příběhů a emocí. 

Víte však, že na samém počátku našeho příběhu byl obchůdek v centru historické Prahy s českými lidovými řemesly a dřevěnými hračkami? Pojďte se začíst do našeho příběhu...


1991...

Začínáme

Příběh Manufaktury začíná již v létě 1991. Praha je čerstvě otevřená celému světu a nás napadá otevřít v historickém centru prodejnu s českými lidovými řemesly a dřevěnými hračkami, kde by si turisté mohli zakoupit kvalitní lokální produkt.

 

Rozjíždíme se na venkov, navazujeme kontakty s tamějšími řemeslníky a drobnými výrobci a nakupujeme od nich dřevěné hračky, šustí panenky, kraslice atd. Objevujeme krásné místo v prostorách bývalé prádelny dominikánského kláštera v Jilské ulici a otevíráme 1. obchod. 

 

Postupně sdružujeme přes 250 drobných řemeslníků, bývalých mistrů lidové tvorby, Nositelů tradice a menších českých firem.

1991

1992...

Rozvíjíme prodejní síť a podporujeme řemesla

Brzy poznáváme, že je náš koncept pro turisty velmi atraktivní, a otevíráme další prodejny v historické části Prahy. 

 

Díky zajištění pravidelného odbytu a spoluprací při vývoji, designu a ochraně produktů napomáháme vytvářet podmínky pro udržení a rozvoj řady zanikajících řemesel. 

 

Část sortimentu dodnes prodáváme ve 4 prodejnách a stále spolupracujeme s Ministerstvem kultury.

1992

1995...

1. ocenění Czech Made v ČR

V roce 1995 se stáváme první českou společností, která získala od Ministerstva průmyslu a obchodu ocenění Czech made za provozování sítě obchodů. 

 

Hlavním motem našich prodejen vždy byla a stále je "českost, tradice a kvalita". 

 

Mimořádně důležitým prvkem je design a atmosféra. Originální sortiment, nápadité řešení interiérů, vůni, útulnost a vynikající zákaznický servis oceňují naši zákazníci dodnes.

1995

1995-1998

Rodí se výroba vlastních mýdel

Postupně pomýšlíme na vlastní sortiment, kterým bychom mohli oslovit i české zákazníky. 

 

Na myšlenku, pustit se do výroby mýdel, nás překvapivě přivedlo kouzlo místa, kde tehdy sídlil hlavní sklad zboží. Nacházel se totiž v prostorách bývalé Kadlecovy mýdlárny v Libni. Začínáme pátrat v historii, zapojujeme do spolupráce vysoké školy a kosmetologické odborníky a postupně vzniká projekt výroby čerstvých glycerinových mýdel. 

 

Počátkem roku 1998 začínáme prodávat vlastní voňavá bylinková mýdla.

1995-1998

2000...

Spouštíme vývoj další kosmetiky

Našim mýdlům se dlouhodobě daří, kosmetika nás baví, a tak se v naší malé výrobě na pražském Střížkově pouštíme do odvážnějšího projektu - začínáme vyvíjet sprchové gely, koupelové soli a pěny, svíčky, rozšiřujeme typy mýdel. 

 

Vymýšlíme si vlastní originální obaly - lahvičky, do kterých vkládáme sušené listy, dřívka, na která vypalujeme naše logo.

2000

2002...

Povodně a další rozvoj sortimentu a velkoobchodu

V roce 2002 se naší zemí prohnaly nejničivější povodně v historii, Praha byla zasažena tisíciletou vodou obzvlášť. 

 

Ze dne na den se „vypl cestovní ruch” a nás to utvrdilo v myšlence, že je nutné se věnovat rozvoji vlastních produktů, soustředění se na lokální zákazníky a velkoobchodu. 

 

Uvádíme na trh 5 ucelených kosmetických řad s vůněmi heřmánku a vanilky, zeleného čaje a máty, růže a jeřabiny, meduňky a hrušky, švestky a levandule. Zároveň budujeme obchodní oddělení a spouštíme velkoobchodní prodej v Čechách i v zahraničí.

2002

2004...

Sázíme na lokální tématiku, historii a myšlenku domácích lázní

Kosmetika nás baví, ale přibývá nám konkurence, a hledáme směr, kterým se jednoznačně odlišit.

 

Rozhodujeme se v době, kdy „frčí exotika”, vsadit primárně na lokální ingredience a inspiraci českou tradicí a historií? Přicházíme s myšlenkou domácích lázní. Na trh uvádíme řadu založenou na využití karlovarské vřídelní soli, kaolinu a rašeliny. 

 

V následujících letech přidáme mnohé další kolekce využívající lokální ingredience.

2004

2005...

1. obchod v obchodním centru

V Praze se otevírá největší nákupní komplex v České republice - obchodní centrum Chodov a my zde otevíráme náš první obchod v obchodním centru.

 

Zpočátku zde prodáváme kosmetiku, hračky i lidová řemesla, ale postupně sortiment redukujeme a obchod ponecháváme čistě kosmetický. 

 

První interiérový design sází na tmavé barvy, dřevěný nábytek a velké množství historizujících dekorací, které nakupujeme v antikách po celé republice.

2005

2007...

Nová výroba v Čakovicích

S rozvojem naší kosmetiky už nám nestačí naše původní menší výroby na pražském Střížkově a stěhujeme se do Čakovic - do historické budovy bývalého cukrovaru. 

 

Doplňujeme výrobu o nové výrobní technologie, těšíme se z nových vývojových laboratoří, zavádíme nové logistické systémy a rozvíjíme sortiment. 

 

Ve větší míře se začínáme věnovat již také péči o pleť.

2007

2007...

Zrodila se hvězda

V roce 2007 uvádíme na trh kolekci pivní kosmetiky založenou na využití pravého českého piva, pivovarských kvasnic a výtažků z chmele. 

 

Hlavní hvězdou kolekce se stává originální pivní šampon inspirovaný moudry našich babiček, které si pivem oplachovaly vlasy pro lesk, objem a vitalitu. 

 

Pivní šampon je dnes už naším ikonickým produktem, nepřekonatelným bestsellerem, kterého jsme prodali již více než 1.600 000 ks.

2007

2008...

Globální ekonomická krize nás posiluje, rozšiřujeme síť prodejen

Rok 2008 je pro mnohé náročný s ohledem na globální ekonomickou krizi, některé značky opouští trh. Nám se naštěstí daří, a tak využíváme uvolněných prostor v obchodních centrech a rozšiřujeme prodejní síť.

 

 Přicházíme s novým designem prodejen. Pracujeme se zelenou barvou evokující přírodu, dřevěné bílé skříně nasvěcují lampičky vytvářející útulný domácí efekt, stále využíváme historizující dekorace. 

 

Velká část prostor je věnována kompozicím s mýdly a koupelovými solemi.

2008

2009...

Jedinečné prvenství: Krteček & certifikát Human Cosmetics Standard

Jako 1. kosmetické značce se nám díky osobnímu setkání se Zdeňkem Milerem (autorovi legendárního krtečka) a příběhu naší značky podaří získat licenci na využití motivů krtečka na dětskou kosmetiku s heřmánkem. Jsme nadšeni a uvádíme první dětskou řadu s extra jemným přírodním složením!

 

Ve stejném roce zároveň po intenzivním auditu získáváme jediný celosvětově uznávaný certifikát Human Cosmetics Standard (nyní známý jako Leaping Bunny) udělovaný organizací Cruelty Free International. 

 

Zavazuje nás k tomu, že nevyužíváme ingredience testované na zvířatech a nezadáváme testování na zvířatech ani jinde ve světě (v Čechách už je naštěstí zakázané).

2009

2010...

1. limitovaná edice

Protože víme, že zákazníci mají rádi překvapení a novinky, přicházíme s projektem sezónních limitovaných edic, které uvádíme doposud. Sázíme na trendy, lokální tématiku i nostalgické vůně. 

 

První kolekcí je MOJITO, které je u nás tou dobou nejpopulárnějším koktejlem, a z limitky se stává letní hit. Zákazníky jsme potěšili malinou, meruňkou, rybízem, švestkou, okurkou, čokoládou... 

 

Některé z edic byly tak úspěšné, že jsme je později zařadili do stálého sortimentu. 
 

2010

2011...

Začínáme budovat prodejní síť na Slovensku

Rozhodneme se navázat na dlouhodobé velkoobchodní vztahy na Slovensku a postupně vybudovat menší prodejní síť i v této nám tolik blízké sousední zemi. 

 

První vlastní prodejnu otevíráme v bratislavském obchodním domě Central. Následuje Žilina, Košice, Trenčín...

2011

2011...

Otevíráme franchisové prodejny v Japonsku

Do naší kosmetiky a našich prodejen se zamiloval japonský podnikatel a vysnil si otevření Manufaktury v Japonsku. 

 

Jeho sen se po dlouhých „námluvách” a náročných certifikačních procesech, které jsou nejpřísnější na světě, splnil a v Japonsku se skutečně otevírá několik prodejních míst. 

 

Těší nás to i z toho důvodu, že jsme si díky tomu potvrdili skvělou kvalitu našich výrobků. 

2011

2014...

ŠOK! končíme s velkoobchodem a soustředíme se pouze na vlastní síť

Čím více se zvyšuje kvalita a šíře našeho sortimentu spolu s energií vkládanou do našich prodejen a úrovně prodejního servisu, tím více nás mrzí, když naše produkty nacházíme špatně prezentované mimo naši prodejní síť. 

 

Po náročných debatách docházíme k radikálnímu rozhodnutí: postupně skončíme s velkoobchodním prodejem a soustředíme se plně jen na co nejlepší kvalitu našich produktů a obchodní sítě. 

 

Pro mnohé nepochopitelný krok... Pro nás s odstupem času odvážné, ale skvělé rozhodnutí, které nás posunulo dál a zvýšilo hodnotu naší značky.

2014

2016...

Slavíme 25 let!

V roce 2016 pořádáme u příležitosti oslav 25. výročí velkou tiskovou konferenci v pražském Jazz-Docku.

 

Máme 50 vlastních značkových prodejen v Česku i na Slovensku, provozujeme moderní e-shop, potěšili jsme již více než  10 miliónů zákazníků a prodali přes 37 000 000 výrobků.  

 

Ve stejném roce postupujeme do nejužšího kola prestižní soutěže EuroShop Retail Design Award o nejkrásnější obchod na světě a dostáváme se na titulku Brand & Stories. 

 

O rok později poprvé překonáváme obrat 500 mil Kč. Máme co slavit, daří se nám.

2016

2018...

Recyklát v obalech a nejlepší zákaznická zkušenost v ČR dle KPMG

Ekologie a udržitelnost pro nás byly přirozenou součástí již od samého počátku. 

 

Již v roce 2018 spouštíme projekt balení do lahviček s využitím 25-50 % recyklátu. Ročně se nám tak od té doby daří šetřit přes 10 tun nového plastu. Významně také v našich prodejnách využíváme originální starý nábytek, který nám restaurují šikovní řemeslníci. 

 

V tomto roce také získáváme 1. místo v prestižním žebříčku KPMG, dle kterého Manufaktura poskytuje nejlepší zákaznickou zkušenost v České republice.

2018

2019...

Hotelová kosmetika ve spolupráci s Francií

V roce 2019 ve spolupráci s francouzskou společností Aficom - předním světovým dodavatelem prémiové hotelové kosmetiky (dnes GROUP G.M.) představujeme projekt hotelové kosmetiky s kolekcí Sedmikráska. 

 

Manufaktura se tak stává součástí portfolia významné francouzské společnosti a řadí se mezi prestižní světové značky, které tato společnost zastupuje ve vybraných 4 – 5 hvězdičkových hotelech v České a Slovenské republice a dalších zemích střední Evropy. 

 

Jedním z prvních hotelů, který si kosmetiku objednává, je legendární karlovarský hotel Pupp, následuje ikonický Ještěd a další.

2019

2020...

Covid & nečekaný hrdina = antibakteriální gel

Planetu ovládá Covid. Cestovní ruch rázem neexistuje, opakovaně se zavírají prodejny a nám začíná nejnáročnější období, které jsme doposud prožili. 

 

Nečekaným zachráncem se stává náš šetrný mátový certifikovaný antibakteriální gel, který téměř nestíháme vyrábět a distribuovat. Zápasíme s mnohými problémy, ale dokonce zvládáme část produkce věnovat i subjektům, na které se zapomíná - dětské domovy, hospice atd. 

 

Vše zlé k něčemu dobré, a tak nás tato náročná doba také přiměje intenzivně rozvinout e-shop a spustit věrnostní program.

2020

2021...

Rodí se další velká hvězda

Covid je neustále ve hře a situace zdaleka není stabilizovaná, ale my jedeme dál a těší nás, že toto náročné období úspěšně zvládáme bez redukce prodejní sítě či výroby. 

 

Uvádíme novou zajímavou kolekci LOUKA. Obsahuje výtažky z bylinek z českých i slovenských luk, abychom se ještě o něco více přiblížili slovenským zákazníkům a je koncipována v duchu módního anti-pollution trendu. 

 

Nečekaným hitem této kolekce, která v následujících letech ovládá top pozice a ovlivňuje formování celé řady, se stává toaletní voda.  

2021

2022...

Válka na Ukrajině - budujeme ubytovnu

V březnu 2022 zasáhla Evropu další tragická událost - válka na Ukrajině. 

 

Využíváme volných prostor ve skladu a všech společných schopností a v rekordním čase budujeme ubytovnu, ve které za pár dní od vzniku konfliktu vítáme první maminky s dětmi. 

 

Radost z pomoci, kterou jsme díky společné práci dokázali takto rychle nabídnout, je obrovská. 

2022

2022...

Bez obalu a další ocenění

Bylinné soli je u nás možné zakoupit již mnoho let, ale v roce 2022 spouštíme v 10 prodejnách pilotní projekt prodeje BEZ OBALU u dalších produktů. 

 

Po roce a půl testování však bohužel projekt vyhodnocujeme s ohledem na malý zájem zákazníků za neefektivní a ukončujeme jej. Ke sníženému zájmu o bezobalové nakupování určitě přispěla pandemie covidu.

 

V tomto roce také znovu získáváme ocenění KPMG za zákaznickou zkušenost a 6 našich kosmetických výrobků se umísťuje na předních místech v populární anketě Kosmetické hvězdy.

2022

2023...

1. společná kolekce se známou influencerkou

S jednou z nejznámějších influencerek v České republice - Shopaholic Nicol spolupracujeme již od roku 2021. 

 

V roce 2023 představujeme společnou limitovanou vánoční kolekci - Rohlíčky a radujeme se z velkého úspěchu. 

 

Rok 2023 je na nové řady obzvlášť bohatý: uvádíme speciální kolekci pro naše turistické prodejny: PRAHA Memories, představujeme refity oblíbených kolekcí Růže a Meruňka a v září uvádíme již 26. limitovanou kolekci Lesní ovoce.  

2023

2024...

Nová výroba!

Rok 2024 je pro nás velkou výzvou. Po mnoha letech hledání se nám podařilo koupit krásný výrobní areál v Modleticích a na jaře do něj po několika měsících stavebních a technických úprav z Čakovic stěhujeme celou výrobu, vývojové centrum i laboratoře. 

 

Otevírá se před námi další velká kapitola. Máme po mnoha letech rozšířené prostory, disponujeme novými technologiemi a jsme sami zvědavi, co v budoucnu vymyslíme.

 

V tomto roce zároveň také po roce intenzivních příprav spouštíme nový e-shop (na kterém si právě dočítáte tento náš příběh) spolu s pokladním systémem.

 

Nenudíme se :). Ale stále nás to baví a těšíme se na vše, co nás ještě čeká... 

2024

Za to, že náš příběh trvá již tolik let 

děkujeme především vám - našim věrným zákazníkům. 

Jste náš motor, naše energie, naše radost.


Buďte s námi na sítích

Přidejte se k nám

  • Akční nabídky, dárky k nákupu
  • 30 bodů do začátku :)
  • Body sbíráte na prodejnách i e-shopu
Registrovat se

Cookies

Manufaktura s.r.o. zpracovává vaše osobní údaje pomocí cookies, které jsou nezbytné pro správné fungování webu, optimalizaci výkonu a cílené nabídky. Můžete přijmout vše kliknutím na tlačítko Souhlasím se všemi cookies, případně změnit kliknutím na Nastavení nebo Cookies v zápatí webu. Pokud odmítnete, zpracujeme jen nezbytné cookies.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.