1. června jsme představili a uvedli do prodeje oblíbenou kolekci Meduňka „v novém“. Vyzpovídali jsme naši kreativní ředitelku Báru Čechovou, a získali tak pro vás zajímavý pohled do zákulisí vzniku celé kolekce - od prvotní myšlenky přes složení až po samotný design.
Co nového kolekce Meduňka přináší a proč byste ji měli vyzkoušet?
Jak dlouho je meduňková kosmetika nedílnou součástí Manufaktury?
Meduňka je s námi v podstatě od počátku výroby mýdel v devadesátých letech. Meduňkové mýdlo, spolu s levandulovým či mátovým, bylo jedním z prvních, které jsme vyráběli.
Ucelenou kolekci s více produkty, kde jsme meduňku navíc propojili s příznivými účinky karlovarské vřídelní soli, jsme poprvé představili v roce 2004.
Co bylo tehdy inspirací pro vznik celé meduňkové kolekce s vřídelní solí?
Meduňku využíváme, protože je tradiční, lokální, využívaná již našimi předky – to k naší filozofii v Manufaktuře patří.
Když jsem před lety přemýšlela, čím ji doplnit a zpestřit, inspirovala jsem se svým dětstvím a studii strávenými v Karlových Varech. Díky rodičům jsem se pohybovala v lázeňském prostředí a kolem karlovarských pramenů.
Výjimečný přírodní fenomén v podobě vřídelní soli krásně doplňuje relaxační účinky meduňky.
Proč nyní došlo k refitu meduňkové kolekce?
K refitům stálých řad přistupujeme pravidelně a moc rádi – umožňují nám zohlednit trendy, vylepšovat receptury i design, a přitom ponechat zákazníkům jejich oblíbené produkty.
V případě meduňky už bylo opravdu „načase“ - posledního refitu se dočkala v roce 2013.
Jakých změn ve složení se nová meduňková kolekce dočkala?
Meduňková kolekce je i nadále koncipována primárně pro relaxaci a úlevu od stresu - nabízí dokonalé uvolnění, zklidnění těla i mysli.
Tradičně došlo ke zkvalitnění a vyladění receptur v rámci našich nejnovějších poznatků – zapracovali jsme nové přírodní oleje a rostlinné výtažky, využili modernější způsob konzervace, zvýšili podíl ingrediencí přírodního původu.
Významnou změnou v rámci složení je obohacení všech receptur o aromaterapeutický esenciální olej citronella, který podpoří antistresové a relaxační účinky meduňky a podpoří dobrou náladu.
Pro koho je meduňková kolekce vhodná?
Pro každého, kdo miluje svěží vůně s citrusovými notami, je unavený po náročném dni, potřebuje úlevu po sportovní či psychické námaze, uvítá pomoc pro zklidnění a lepší spánek.
Pro milovníky relaxace a aromaterapie, vysoce přírodní kosmetiky a lokálních značek.
Vzhledem k obsahu přírodních výtažků a esenciálního oleje citronella, které mohou být pro některé alergenem, však raději doporučujeme velmi citlivým jedincům vyzkoušet meduňku nejprve na menší části těla. To platí u kosmetiky obecně.
Skladba produktů zůstala zachována?
V podstatě ano, s drobnými obměnami v rámci pojetí jednotlivých produktů.
Sprchový gel je nově uveden ve větším balení 400 ml s dávkovací pumpičkou a v multifukčním konceptu 3v1, kdy poslouží jako fantasticky voňavý relaxační sprchový gel, příjemné tekuté mýdlo na ruce i jemný univerzální šampon na vlasy.
Výraznější změny se dočkal také koupelový přípravek: oproti původnímu 2složkovému konceptu, který bylo zapotřebí před použitím protřepat a smíchat, je nová pěna jednosložková, vytváří dokonalou lázeň v zeleno-tyrkysové barvě s výjimečně bohatou a dlouho držící pěnou.
Na první pohled je také patrný nový design. Využívá opět originální výtvarné motivy od výtvarnice Diany Delevové?
Na nový design jsme se u meduňky obzvláště těšili, potřebovala jej „jako sůl“.
Výtvarné pojetí celé kolekce opět stojí na originálních botanických výtvarných motivech, které pro nás namalovala Diana. Obalovou grafiku jsme pak tvořili spolu s naším dlouholetým dvorním grafikem Pavlem Winterem.
Snažili jsme se o odlehčené vzdušné pojetí, evokující přírodu, wellness, čistotu, aromaterapii, relaxaci.
Mysleli jste při výběru obalu na ekologii?
Ano, samozřejmě, udržitelnost je přirozenou součástí celého vývoje.
Nová kolekce má např. o 1/3 větší lahvičku na sprchový gel 3v1, který tak déle vydrží. Někteří by mohli vytýkat to, že má nově pumpičku – ale pro nás je důležitá i uživatelská přívětivost a to, že pozitivním jevem u pumpičky je kontrolované dávkování a s ním spojená prevence plýtvání.
Všechny lahvičky jsou samozřejmě vyrobené v ČR a s podílem recyklátu (využitím recyklátu v lahvičkách šetříme ročně více než 10 tun nového plastu). Stejně tak je v Čechách vyrobená papírová krabička na mýdlo či tuba na krém na ruce.
Příznivci ekologie mohou ocenit také tuhé mýdlo, které vydrží násobně déle nežli tekuté.
A otázka na závěr: Na který produkt z kolekce Meduňka nedáš dopustit?
Já jsem velkým milovníkem meduňky především pro její nádhernou vůni.
Mou velkou láskou je olejovo-solný peeling, který nejraději používám během koupele, kdy si s jeho pomocí zjemním pokožku a následně jej nechám rozpustit ve vodě a užívám si aromatickou olejovou koupel.
Vůně, která se pak line celým naším bytem, mě těší ještě dlouhou dobu po koupeli.
28. 5. 2024autor: Bára Čechová a vývojové oddělení
Zjistěte, jak speciálně formulované produkty mohou pomáhat osobám s citlivou a problematickou pokožkou, a jakými unikátními ingrediencemi a testovacími metodami se Manufaktura řídí, aby zajistila nejvyšší kvalitu a účinnost svých dermokosmetických přípravků.
3. 9. 2023autor: Petra Bečičková a vývojové oddělení
Zákazníci se nás stále častěji ptají na přírodní složení kosmetiky Manufaktura, proto vám přinášíme článek na téma přírodní kosmetiky, který vznikl z rozhovoru s naší milou vývojářkou – Ing. Evou Horčíkovou, která se vývoji kosmetiky věnuje již přes 40 let.
23. 11. 2023autor: Bára Čechová a vývojové oddělení
Ptáte se, proč se alkohol do kosmetiky přidává, jaké jsou jeho výhody či nevýhody nebo vás zajímá, jak to je s alkoholem v kosmetice Manufaktura? Přečtěte si, co k tomu říká dlouholetá vývojářka kosmetiky Manufaktura – Ing. Eva Horčíková.
Milujete pocit svěží a čisté pleti? Přinášíme vám skvělou nabídku na naši populární pleťovou řadu Clear & Happy, která je navržena speciálně pro péči o problematickou pleť se sklonem k nedokonalostem.
19. 9. 2024autor: Petra Bečičková a vývojové oddělení
Bezvodá kosmetika představuje inovativní přístup v péči o pleť a tělo, který klade důraz na efektivitu, udržitelnost, zdraví a krásu pokožky. Jaké konkrétní typy produktů zastupují tuto trendy kategorii a v čem spočívá jejich největší síla?
13. – 16. 9. 2024 na DNY MARIANNE od nás dostanete výjimečnou slevu 20 % a dárek zdarma k nákupu nad 1200 Kč. Držitelé platební karty Mastercard získají dokonce slevu 23 %!
Manufaktura s.r.o. zpracovává vaše osobní údaje pomocí cookies, které jsou nezbytné pro správné fungování webu, optimalizaci výkonu a cílené nabídky. Můžete přijmout vše kliknutím na tlačítko Souhlasím se všemi cookies, případně změnit kliknutím na Nastavení nebo Cookies v zápatí webu. Pokud odmítnete, zpracujeme jen nezbytné cookies.
Vaše nastavení souborů cookie
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.
Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.
Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.
Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.