Hvězda měsíce: Pleťový sorbet Meruňka za 279 Kč

Moje prodejna
T.G. Masaryka 38, Karlovy Vary

Rozhovor s kreativní ředitelkou: Meduňka v novém

1. 6. 2024 autor: Petra Bečičková

1. června jsme představili a uvedli do prodeje oblíbenou kolekci Meduňka „v novém“. Vyzpovídali jsme naši kreativní ředitelku Báru Čechovou, a získali tak pro vás zajímavý pohled do zákulisí vzniku celé kolekce - od prvotní myšlenky přes složení až po samotný design.

Rozhovor s kreativní ředitelkou: Meduňka v novém
Rozhovor s kreativní ředitelkou: Meduňka v novém

Co nového kolekce Meduňka přináší a proč byste ji měli vyzkoušet?

Jak dlouho je meduňková kosmetika nedílnou součástí Manufaktury?

Meduňka je s námi v podstatě od počátku výroby mýdel v devadesátých letech. Meduňkové mýdlo, spolu s levandulovým či mátovým, bylo jedním z prvních, které jsme vyráběli. 

Ucelenou kolekci s více produkty, kde jsme meduňku navíc propojili s příznivými účinky karlovarské vřídelní soli, jsme poprvé představili v roce 2004.

Bára Čechová pracuje pro Manufakturu více jak 20 let. Do firmy přináší nové vize, navrhuje strategie, kreativně se podílí na marketingu, vymýšlí novinky, spolupracuje při vývoji receptur i na obalovém designu kosmetiky.

Co bylo tehdy inspirací pro vznik celé meduňkové kolekce s vřídelní solí?

Meduňku využíváme, protože je tradiční, lokální, využívaná již našimi předky – to k naší filozofii v Manufaktuře patří. 

Když jsem před lety přemýšlela, čím ji doplnit a zpestřit, inspirovala jsem se svým dětstvím a studii strávenými v Karlových Varech. Díky rodičům jsem se pohybovala v lázeňském prostředí a kolem karlovarských pramenů.

Výjimečný přírodní fenomén v podobě vřídelní soli krásně doplňuje relaxační účinky meduňky.

Proč nyní došlo k refitu meduňkové kolekce?

K refitům stálých řad přistupujeme pravidelně a moc rádi – umožňují nám zohlednit trendy, vylepšovat receptury i design, a přitom ponechat zákazníkům jejich oblíbené produkty. 

V případě meduňky už bylo opravdu „načase“ - posledního refitu se dočkala v roce 2013.

„V případě meduňky už bylo opravdu „načase“ - posledního refitu se dočkala v roce 2013."

Jakých změn ve složení se nová meduňková kolekce dočkala?

Meduňková kolekce je i nadále koncipována primárně pro relaxaci a úlevu od stresu - nabízí dokonalé uvolnění, zklidnění těla i mysli. 

Tradičně došlo ke zkvalitnění a vyladění receptur v rámci našich nejnovějších poznatků – zapracovali jsme nové přírodní oleje a rostlinné výtažky, využili modernější způsob konzervace, zvýšili podíl ingrediencí přírodního původu

Významnou změnou v rámci složení je obohacení všech receptur o aromaterapeutický esenciální olej citronella, který podpoří antistresové a relaxační účinky meduňky a podpoří dobrou náladu.

Pro koho je meduňková kolekce vhodná?

Pro každého, kdo miluje svěží vůně s citrusovými notami, je unavený po náročném dni, potřebuje úlevu po sportovní či psychické námaze, uvítá pomoc pro zklidnění a lepší spánek. 

Pro milovníky relaxace a aromaterapie, vysoce přírodní kosmetiky a lokálních značek. 

Vzhledem k obsahu přírodních výtažků a esenciálního oleje citronella, které mohou být pro některé alergenem, však raději doporučujeme velmi citlivým jedincům vyzkoušet meduňku nejprve na menší části těla. To platí u kosmetiky obecně.

Skladba produktů zůstala zachována?

V podstatě ano, s drobnými obměnami v rámci pojetí jednotlivých produktů. 

V kolekci tak najdete sprchový a koupelový přípravek, mýdlo, krém na ruce, tělové mléko a solno-olejový peeling

Sprchový gel je nově uveden ve větším balení 400 ml s dávkovací pumpičkou a v multifukčním konceptu 3v1, kdy poslouží jako fantasticky voňavý relaxační sprchový gel, příjemné tekuté mýdlo na ruce i jemný univerzální šampon na vlasy. 

Výraznější změny se dočkal také koupelový přípravek: oproti původnímu 2složkovému konceptu, který bylo zapotřebí před použitím protřepat a smíchat, je nová pěna jednosložková, vytváří dokonalou lázeň v zeleno-tyrkysové barvě s výjimečně bohatou a dlouho držící pěnou.

Na první pohled je také patrný nový design. Využívá opět originální výtvarné motivy od výtvarnice Diany Delevové?

Na nový design jsme se u meduňky obzvláště těšili, potřebovala jej „jako sůl“.

Výtvarné pojetí celé kolekce opět stojí na originálních botanických výtvarných motivech, které pro nás namalovala Diana. Obalovou grafiku jsme pak tvořili spolu s naším dlouholetým dvorním grafikem Pavlem Winterem. 

Snažili jsme se o odlehčené vzdušné pojetí, evokující přírodu, wellness, čistotu, aromaterapii, relaxaci.

Mysleli jste při výběru obalu na ekologii?

Ano, samozřejmě, udržitelnost je přirozenou součástí celého vývoje. 

Nová kolekce má např. o 1/3 větší lahvičku na sprchový gel 3v1, který tak déle vydrží. Někteří by mohli vytýkat to, že má nově pumpičku – ale pro nás je důležitá i uživatelská přívětivost a to, že pozitivním jevem u pumpičky je kontrolované dávkování a s ním spojená prevence plýtvání. 

Všechny lahvičky jsou samozřejmě vyrobené v ČR a s podílem recyklátu (využitím recyklátu v lahvičkách šetříme ročně více než 10 tun nového plastu). Stejně tak je v Čechách vyrobená papírová krabička na mýdlo či tuba na krém na ruce. 

Příznivci ekologie mohou ocenit také tuhé mýdlo, které vydrží násobně déle nežli tekuté.

A otázka na závěr: Na který produkt z kolekce Meduňka nedáš dopustit?

Já jsem velkým milovníkem meduňky především pro její nádhernou vůni. 

Mou velkou láskou je olejovo-solný peeling, který nejraději používám během koupele, kdy si s jeho pomocí zjemním pokožku a následně jej nechám rozpustit ve vodě a užívám si aromatickou olejovou koupel. 

Vůně, která se pak line celým naším bytem, mě těší ještě dlouhou dobu po koupeli.

„Mou velkou láskou je olejovo-solný peeling, který nejraději používám během koupele, kdy si s jeho pomocí zjemním pokožku a následně jej nechám rozpustit ve vodě a užívám si aromatickou olejovou koupel."

Meduňka & vřídelní sůl

Mohlo by vás zajímat

Dermokosmetika: Rozhovor s Ing. Martinem Homolkou – ředitelem vývojového oddělení Manufaktura

Dermokosmetika: Rozhovor s Ing. Martinem Homolkou – ředitelem vývojového oddělení Manufaktura

28. 5. 2024 autor: Bára Čechová a vývojové oddělení

Přečíst
Alkohol v kosmetice: Ano nebo ne?

Alkohol v kosmetice: Ano nebo ne?

23. 11. 2023 autor: Bára Čechová a vývojové oddělení

Přečíst
Rozhovor s kreativní ředitelkou: Meduňka v novém

Rozhovor s kreativní ředitelkou: Meduňka v novém

1. 6. 2024 autor: Petra Bečičková

Přečíst

Přidejte se k nám

  • Akční nabídky, dárky k nákupu
  • 30 bodů do začátku :)
  • Body sbíráte na prodejnách i e-shopu
Registrovat se

Cookies

Manufaktura s.r.o. zpracovává vaše osobní údaje pomocí cookies, které jsou nezbytné pro správné fungování webu, optimalizaci výkonu a cílené nabídky. Můžete přijmout vše kliknutím na tlačítko Souhlasím se všemi cookies, případně změnit kliknutím na Nastavení nebo Cookies v zápatí webu. Pokud odmítnete, zpracujeme jen nezbytné cookies.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.